Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Ján JoFIX Čičmanec | 26.9.2006 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Nový víťaz na poli arkádových strieľačiek

Blank

hyper_01Je to už dosť dávno, čo ma prekvapila nejaká hra. Hyperspace Invader je vynikajúca záležitosť – strieľačka ako vyšitá a dokonca podporuje aj hru dvoch hráčov naraz! Čo viac si priať? Upozorňujem preto každého fanúšika vesmírnych arkádových strieľačiek: Hyperspace Invader by nemal zostať nepovšimnutý!

Ľudská rasa už po stáročia vedie vojnu s mimozemskými votrelcami. Boj v poslednom čase vyhrávajú nepriatelia a tak ľudom nezostáva nič iné, len sa stiahnuť do hyperpriestoru a využívať ho ako útočnú taktiku aj pri útokoch na votrelcov. Prevahu v boji však vždy rýchlo strácame, pretože proti nepriateľským technológiám nemáme veľkú šancu. A práve preto sme na jednej z našich základní vyvinuli Avenger-29. Kombináciou našej súčasnej bojovej technológie a získanej či ukradnutej mimozemskej technológie vytvorili ľudia novú nádej pre víťazstvo. A ako už býva zvykom, vesmírny koráb Avenger-29 nebude pilotovať nikto iný než vy, a tak je osud ľudí zase len vo vašich rukách.

Hra prináša jeden originálny prvok, ktorý som zatiaľ nespozoroval u žiadnych iných raketových strieľačiek podobného typu. Ide o zmeny pohľadu na svoj vesmírny koráb, ktorý si môžete počas hry prepínať! Na výber máte štyri pohľady – zozadu lode s čoraz väčším nadhľadom a jeden klasický „r-typácky“ bočný pohľad. Fajn, je možné meniť pohľady, ale vplýva to na hru dobre? Samozrejme! Často krát si zmeníte pohľad kvôli oživeniu celej hry, inokedy kvôli lepším manévrom atď.

Čo sa musí Hyperspace Invader uznať, je výborná 3D grafika. Hneď ako začnete hrať, ohúri vás veľmi dobre vymodelované 3D pozadie, v ktorom uvidíte vznášajúce sa konštrukcie rôznych vesmírnych staníc a ich zariadení. Za nimi je ďalšie pozadie, väčšinou s hviezdami a planétami. Keď si k dobrej grafike pripočítate vynikajúce modely vašich či nepriateľských lodí a iných nepriateľov, ktorých nezostrelené modely občas priletia priamo do vášho zorného poľa a stanú sa tak mnohonásobne väčšími, sami zistíte, ako tieto 3D efekty pridávajú na realite. A nesmiem zabudnúť na rôzne efekty ako napríklad prepracované výbuchy, či jednotlivé strely nepriateľov alebo tie vaše, radosť pozerať!

hyper_02Ovládanie je najlepšie uspôsobené na myš a klávesnicu, pretože keď si vo voľbách hry nastavíte ovládanie na arkádové, môžete si ešte zvlášť nastaviť aj senzitivitu myšky, čo pri riadení robí z Avengera-29 naozaj svižnú raketku. Pohybovať sa môžete do všetkých 2D smerov, teda aj dopredu a dozadu! Ak si ovládanie prepnete na simulátorové, bude mať Avenger-29 aj zotrvačnosť. A pre zdravie všetkých odporúčam nastaviť streľbu aj na jednu z kláves, nielen na ľavé myšie tlačidlo. Mimochodom, pravým tlačidlom aktivujete výstrel vašich alternatívnych zbraní, ktorých repertoár tvoria rôzne typy rakiet.

Nové typy striel budete získavať prostredníctvom vylepšovacieho bonusu. Podľa mojich postrehov je možné každú jednotlivú zbraň vylepšiť maximálne dvakrát. V každej epizóde začínate so základným levelom všetkých získaných zbraní a počas piatich úrovní epizódy si ich môžete vylepšovať. V piatej úrovni vás vždy čaká jeden tuhší nepriateľ – galaktický dobyvateľ.

Aby som okrajovo spomenul aspoň všetky hlavné vlastnosti hry, je tu ešte zbieranie peňazí po nepriateľoch a bonusy. Za peniaze máte možnosť si do novej epizódy osedlať lepší koráb, ktorých je až 12! Počas hry získavate zostreľovaním nepriateľov rôzne bonusy, medzi ktoré patria napríklad rôzne časovo obmedzené zvýhodnenia ako dočasná nesmrteľnosť, neviditeľnosť, sila striel a podobne.

Ako som už spomínal na začiatku, hrateľnosť sa zvyšuje s nasadením dvoch hráčov naraz. Zaujímavo je riešená aj obtiažnosť, ktorú si môžete kedykoľvek zmeniť na ťažšiu či ľahšiu. Celková dĺžka hry je okolo 2 až 4 hodiny hracieho času, záleží od obtiažnosti. Škoda len, že autori nepridali do hry zopár nových misií s rôznymi rýchlymi preletmi nad nejakým povrchom planéty, v tuneli alebo na obežnej vesmírnej stanici, najlepšie s možnosťou slobodného výberu smeru preletu, ale hádam sa niekedy dočkáme.

Sťahujte a hrajte tu.


Ďalšie články z utorka 26. septembra 2006
Elena Akácsová: Mŕtvola pod kobercom
Eli Elias: Kapitola šestnásta - Taká pekná svadba alebo Ako dostať nevestu zo sadomaso kukly
Dušan Mikušovič: Toto je ozajstný hip-hop (Made in Slovakia)
Rado Ondřejíček: Načo chodiť do divadla?



Ján JoFIX Čičmanec  viac od autora »
:: Súvisiace reklamné odkazy