Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Ján JoFIX Čičmanec | 8.9.2006 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Larino najsmutnejšie dobrodružstvo

Blank

tomb_01Séria príšerných vrážd vnesie Laru tentoraz do konfliktu s tajomnou alianciou mocných. Aký je šiesty diel tejto akčnej adventúry v tretej osobe?

Na nešťastie má hra viac negatív ako pozitív. Pozitíva môžem zhrnúť v jednom odseku a venovať sa už len negatívam, tak málo ich totiž Angel of Darkness má. Pozitívom je už len to, že to je ďalšia časť Tomb Raidera, čo teší najmä jeho priaznivcov. Poteší aj samotná Lara, ktorá je ako vždy sexy. Nesporné pozitívum je určite i skutočnosť, že hru poskytujeme hráčom k dispozícii na našom serveri hry.station.sk, kde si ju môžete zahrať.

Prvá misia vám poslúži ako tréningová, hra vás v nej presne naučí, ako Laru ovládať. Naučíte sa skákať, liezť, zbierať predmety a posúvať sudy či debničky. Mimochodom, používate tri druhy skokov – malý, veľký bez rozbehu a ešte väčší skok s rozbehom. Počas skoku sa môžete zachytiť rukami, čo váš doskok ešte viac predĺži. Ovládanie Lary je však veľmi zle vyriešené. Kým si zvyknete, že na vaše pokyny reaguje Lara oneskorene, je nemotorná a nedokáže sa šikovne vyhnúť menším prekážkam, ktoré sú pred ňou, potrvá určitý čas. Často sa dostanete do situácie, keď musíte postavu natočiť smerom, ktorým naozaj chcete ísť, aby sa mohla konečne pohnúť z miesta. Vytočia vás rôzne schodiská, po ktorých ide Lara zase až príliš rýchlo a obratne.

Počas chôdze či behu sa nemôžete súčasne pozerať smerom hore či dole, iba po stlačení a držaní klávesu Shift, to však musí Lara zastať a až potom sa môže poobzerať. Okrem toho nie je táto funkcia nastaviteľná ani v menu Controls, rovnako ako aj funkcia inventory (Tab) či aktivovanie výberu zbrane (Enter).

Ak prejdete prvú misiu, máte najhoršie zážitky za sebou. Počas celej hry sa budete musieť zmierovať so zdĺhavejším braním predmetov a používaním vecí. K nim musíte najprv bližšie pristúpiť a byť správne natočený. Následne sa zobrazí ruka, ktorá signalizuje možnosť zobratia predmetu či použitia daného objektu. Aby vám hra aspoň trochu uľahčila hľadanie, predmety sa lesknú, takže ich aspoň rýchlo uvidíte.

Predmety, ktoré počas hry nachádzate, by som zaradil do troch hlavných kategórií – tie, čo vám dodávajú energiu, zbrane so strelivom a rôzne cennosti, od peňazí až po starožitnosti, ktoré môžete predať v obchode. Ako najčastejšiu zbraň budete určite používať viacero druhov revolverov či pištolí. Nemilým prekvapením je zázračné miznutie nepriateľov, ktorí si po zneškodnení ľahnú na zem, zablikajú a zmiznú. Isteže, takéto čáry-máry sme už videli veľakrát, ale rozhodne nepatria do novších hier, sú skôr charakteristické pre rôzne automatové hry či arkády.

tomb_02Misiu začínate v Paríži, na uliciach, v budovách a neskôr aj v kanáloch. Fakt, že takmer počas celej hry budete práve v meste či v budovách, mi práve chuť do hry nepridal. Grafika tiež nie je očarujúca. Autori mali podľa mňa radšej navrhnúť nejaké dobrodružné misie v prírode či v starovekých kryptách, tak ako v prvom diele, kde čakali nebezpečné pasce (jedna pasáž s temnou kobkou a pascami tu predsa len je, v Paríži, pri misiách v múzeu). Určite by to na mňa zapôsobilo lepšie ako poletujúci vrtuľník nad hlavou, keď som v Paríži skákal z jednej strechy na druhú.

Po prejdení niekoľkých kratších úsekov, náročných najmä na gymnastiku, sa vám dostáva do rúk denník, ktorý odštartuje prvé dobrodružstvá. Sú v ňom zapísané poznámky vášho zavraždeného priateľa a okrem toho sa vám doň budú automaticky zapisovať vaše úlohy. A keď už konečne uniknete policajnej jednotke, ktorá sa vás snaží chytiť, dostanete sa do parížskeho geta. Práve tu sa začínajú ešte viac prejavovať prvky adventúry – pribudnú postavy, úlohy, môžete ísť do viacerých smerov a ak sa dobre poobzeráte, nájdete na dvoch miestach aj informačnú tabuľu s mapou menšieho centra.

Akcie tu však veľa nezažijete, väčšinou ide len o rýchle zneškodnenie nepriateľa, kde nebudete musieť využívať žiadnu extra taktiku. Výraznejší akčnejší spád dostane hra približne až v jej polovici, kde sa dostávate do Prahy.

Pre tých, ktorí začnú hrať Angel of Darkness, mám ešte zopár rád. Čím viac budete v hre posúvať rôzne predmety či ťahať ťažké páky rôznych mechanizmov, tým viac sa zlepší aj Larina sila a môžete s ňou ďalej doskočiť či rozraziť dvere. Peniazmi podplatíte ľudí, alebo ich môžete použiť na stávkovanie.

Pre tých, ktorých recenzia sklamala, mám dobrú správu – siedme pokračovanie Tomb Raidera s podtitulom Legend je oveľa lepšie a právom si zaslúži lepšie ocenenie.

Sťahujte a hrajte tu.


Ďalšie články z piatka 8. septembra 2006
Mirka Gučiková: Chuť po malinách
Michaela Malíčková: Tekvica nenávidená aj milovaná až za hrob
Imrich Rešeta ml.: Tieň zachraňuje svet
David Reten: Akčné béčka vracajú úder



Ján JoFIX Čičmanec  viac od autora »
Vaše reakcie [2]