Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Rado Ondřejíček | 31.8.2006 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Paris

Blank

uvodnik204Ťažko nájsť jediný regulárny dôvod, prečo by verný čitateľ tohto magazínu mal nájsť niečo pozitívne na Paris Hiltonovej. Okrem toho, že je bohatá, o čo sa sama nijako nezaslúžila, lebo ešte aj to dedičstvo jej musel vysúdiť starší brat, očividne nemá zvláštne nadanie pre nič z toho, čím sa snaží verejne prezentovať. Ťažko vôbec uveriť tomu, koľko toho verný čitateľ tohto magazínu vôbec o takej Paris Hilton vie. Už len to, že vieme, že nejaká Paris Hilton existuje, je o jednu informáciu viac, ako by sme potrebovali. A práve to je na tom zaujímavé. Napriek všetkému uvedenému o nej vieme veľmi veľa a jej singel a album sú už dlhší čas najpredávanejšími produktmi hudobnej sekcie tohto servera. O Paris Hilton by mali čím skôr začať prednášať na vysokých školách vychovávajúcich budúce hviezdy marketingu.

Prezentuje úplne nový spôsob prístupu k zarábaniu peňazí. Zatiaľ si myslíme, že na zarábanie peňazí treba nápad, alebo aspoň niečo vedieť lepšie ako konkurencia a k tomu peniaze na začiatok. Paris, a teda asi najmä ľudia okolo nej, dokázala z receptu na úspech vypustiť prvú časť. Bolo treba len peniaze na začiatok. Síce pomerne veľa, ale zasa kto chce zarábať vo veľkom, musí vo veľkom investovať. Všetko ďalej vyzerá ako neriadená strela a na konci (i keď na konci ešte asi nie sme) je dobre zúročená investícia. Paris nevie vôbec nič – a predáva skoro všetko, na čo sa dá jej meno nalepiť, vrátane toho albumu, aký (s peniazmi na začiatok) môže nahrať a vydať ktokoľvek z nás. Okrem iného ukazuje, že dostať v banke pôžičku rádovo desiatok miliónov dolárov by sa teoreticky mohlo dať len na základe jej príkladu. Dajte mi peniaze, ja s nimi budem robiť, čo mi prvé príde na um, o desať rokov sa začnú vracať a o pätnásť rokov sme v balíku vy aj ja.

Nie že by Paris bola jedinou, komu sa bez zvláštneho talentu podarilo presadiť sa v hudobnom biznise. Taká Madonna sa bez neho presadzuje už 20 rokov, ale tá musela podstatnú časť z tých 20 rokov tvrdo makať, aby sa jej meno stalo tým, čím je dnes. Paris nemusela. Stačili jej peniaze a len tým, že sa správala ako bezstarostný človek s ich prebytkom, sa dostala všade, kam potrebovala. Album nenahrávala, aby sa o nej svet dozvedel, nahrala ho, lebo bolo jasné, že by sa predával, aj keby obsahoval len 40 minút modulovaného ticha. O tom, čo naň nakoniec dala, sa vlastne ani nedá povedať o nič viac, ako keby tam bolo len ticho. Milióny ľudí si v tomto prípade nekupujú hudbu, ale kupujú si Paris Hilton a myslím, že to robia celkom vedome. Rovnako to je s parfumom, oblečením a kopou ďalších vecí s jej menom, za ktoré sa dá zaplatiť. Dievča, ktoré sa ani len v rámci porna nedokázalo tváriť presvedčivo, je prvotriednou značkou. Napríklad tento úvodník: nie je o sexe, nadpis nesľubuje nič zaujímavého, ani v ňom nič zaujímavého nie je, samotný text je vyslovene priemerný až nudný, a predsa som presvedčený, že ho čoskoro nájdeme v rebríčku najčítanejších článkov. Proste len preto, že Paris Hilton. Tá istá Paris Hilton, o ktorej inak každý z vás povie, že ho vrcholne nezaujíma, má jej plnej zuby, snaží sa jej vyhýbať a jej album by nekúpil ani Ficovi k narodkám. 

Toto je to, čo v mojich očiach vystihuje obraz dnešnej doby oveľa lepšie ako ľubovoľná sofistikovaná sociologická štúdia. Pripadá mi to fascinujúce a strašidelné zároveň. Vám?


Ďalšie články zo štvrtka 31. augusta 2006
Soňa B. Karvayová: Jedlo, ktoré vás dostane na odvykačku
Peter Pišťanek: Kedy žena prestáva byť pannou?
David Reten: Jesenná sezóna zatiaľ len v podobe seriálov
Imrich Rešeta ml.: Bollywood s H na začiatku



Rado Ondřejíček  viac od autora »
Vaše reakcie [35]