Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Eva Čobejová | 10.1.2008 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Nech to má úroveň, slečna Zuzana!

Blank

Naozaj ma to nahnevalo. Ako sa toto môže udiať? Spravodlivo som sa rozhorčila, keď som si prečítala správičku, že bývalá moderátorka Zuzana H. ponúkala na predaj novinky zo svojho života, a to prostredníctvom SMS. Vraj za šesťdesiattisíc povie, čo má nové. Toto fakt nemá úroveň. Naozaj mi prekáža, že sa u nás pikantné bulvárne správy ponúkajú na predaj ako na nejakom balkánskom trhu s ľahkými ženštinami.

Vo všetkom sme pozadu – ešte aj ten šoubiznis funguje ako v treťohorách. Takéto delikátne šoubiznisové aktivity sa predsa vybavujú celkom inak. Skutočná hviezda, ktorá chce dlhodobo a plánovane žiť zo svojej slávy, musí mať svojho agenta, manažéra, hovorcu. Ak by sme žili v rozvinutej západnej spoločnosti, kde má šoubiznis svoju infraštruktúru a  jasné pravidlá, vyzeralo by to všetko inak. Šéfredaktorovi najčítanejšieho denníka by zazvonil mobil a agent celebrity by taktne naznačil, o čo asi ide, ale o detailoch by do telefónu nehovoril. Potom by spolu (šéfredaktor by prišiel aj s firemným právnikom) zašli do reštaurácie – v bratislavských pomeroch by to štýlovo mohol byť napríklad podnik Paparazzi. Decentne by spolu poobedovali, rozoberajúc pri hlavnom chode iba nezáväzné témy ako golfové kluby, politická situácia, kurz eura, no a potom pri káve a múčniku by sa opatrne a distingvovane začalo licitovať. My ponúkame toto – čo je na vašej strane ponuky. No a postupne by sa tie ponuky približovali, až by padla konečná suma a termín podpísania delikátnej zmluvy. (Agent by, prirodzene, neprezradil, koľko percent z dohodnutej sumy ide na jeho účet.) A všetci by boli spokojní: lukratívne a profesionálne predaná celebrita, obohatené noviny i uspokojení čitatelia. Lenže u nás sme sto rokov za opicami. Chudera celebrita sama prácne vyťukáva do mobilu jednotlivé písmenká a sama nahadzuje aj cenu za intímne detaily zo svojho života.

Niektoré naše celebrity sa však rýchlo učia, zopár ich už má svojho manažéra či neoficiálneho hovorcu. Hoci je to ešte všetko v plienkach, tento segment biznisu je veľmi perspektívny. Pre mladých ľudí, ktorí ešte len rozmýšľajú, čím by tak asi chceli byť, je to príležitosť, ktorej sa dá chytiť. Nepotrvá dlho a služby profesionálne fungujúcich celebritných agentov, ktorí budú vedieť vyjednať dobrú sumu za pikantné detaily pre bulvárny časopis či rozhovor pre televíznu reláciu, budú čoraz viac vyhľadávané a čoraz lepšie platené. Vďaka rôznym reality šou, speváckym súťažiam či televíznym seriálom pribúda hviezd a hviezdičiek, súkromie ktorých je pre bulvárnu obec atraktívne. A dá sa už aj speňažiť. Nie každý síce môže mať také vysoké taxy ako Mariana Ďurianová, a taký talent predať sa médiám ako Zora Czoborová, ale aj z odrobiniek sa bude dať fungovať. Zuzana H. to už vie, len ešte nevie ako na to. Investícia do agenta, ktorý by dokázal rafinovane udržiavať v médiách záujem o jej čoraz banálnejší príbeh, by sa jej určite vyplatila a nemusela by sa takto nedôstojne predávať za drobné.

Tak nech to má, prosím, úroveň, slečna Zuzana.


 



Eva Čobejová  viac od autora »
:: Súvisiace reklamné odkazy