Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Rado Ondřejíček | 6.6.2007 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Pozor, IDIOT!

Blank

Keď som prvýkrát spozoroval zvýšený výskyt áut polepených príšernou nálepkou vyzerajúcou ako kríženec loga Harley Davidson a fašistickej Luftwaffe, nenapadlo mi, že by si také niečo niekto lepil na auto dobrovoľne. Najskôr som si myslel, že to dáky veľkopodnikateľ vyznávajúci štýl zaparených gúľ v kožených nohaviciach založil firmu a obrandoval všetky firemná autá. Potom mi začalo byť divné, že nálepka sa objavovala aj na vyslovene nefiremných autách a nakoniec som natrafil na tento blog a tam mi to všetko vysvetlili. V skratke ide o to, že si niekto založil firmu a keď mu dáte na ruku vopred 25-tisíc korún, tak on vám na auto nalepí hentie bazmegy a sľúbi, že vám za to zaplatí každý mesiac 7-tisíc. Zároveň vás donúti prejsť určitý počet kilometrov, mať auto umyté a tiež poslušne prísť na kontrolu tachometra, ak o to zažiada. Mimochodom, v zmluve je klauzula, že firma môže prestať na tri mesiace platiť a vy si nepomôžete, ale keď je niekto natoľko mentálne poddimenzovaný, aby vôbec uveril takejto ponuke, je veľmi pravdepodobné, že nejaké detaily v zmluve ho od jeho konania určite neodradia. Našlo sa pár tisíc, možno dokonca desiatok tisíc exemplárov, čo teraz brázdia cesty, onálepkovaní ako zmluva káže a pravdepodobne by sa ich našlo oveľa viac, keby majiteľovi podniku pod tlakom médií nepraskli nervy a preventívne neuzavrel pobočky. Samozrejme, predtým sa odpratal zo Slovenska, nebude si predsa svoje peniaze užívať v krajine s takým hustým zastúpením chamtivých magorov.

Našťastie, odkedy vieme, že aj celá tá zdanlivo nepekná záležitosť s BMG Investom bola v skutočnosti veľkým filantropickým projektom zameraným na edukáciu národa v otázkach správy vlastných úspor, nemusíme vidieť svet okolo seba až tak čierno. Nemôže to byť inak, záležitosť s reklamou je očividne proste druhým kolom národnej výchovy. Tentoraz už nejde priamo o poučenie, predsa len, to predtým muselo poučiť každého, kto má v sebe aspoň troška potenciálu prijímať informácie a vyhodnocovať ich. Autoreklama je skôr prevenciou, ochranou ostatného národa pred tými nepoučiteľnými. Je jasné, že ak niekto po tom všetkom, čo sa tu stalo a popísalo, dokázal nabehnúť na túto úžasnú autopyramídu aj s jej zálohovými platbami – ide o jedinca nebezpečného nielen pre seba a svoju rodinu (ako práve dokázal), ale aj pre spoločnosť a v podstate každého v okolí. Normálny človek sa v záujme vlastného pokoja a zdravia snaží takýmto exemplárom vyhýbať, lenže až doteraz nebolo ľahké ich na prvý pohľad odlíšiť. Žiadny z nich nemal na sebe nálepku s nápisom „Pozor, idiot!“, ktorá by varovala okolie. Lenže našiel sa dobrodinec, prišiel s geniálnym plánom, a nielenže idiotom tie nálepky rozdal, on ich navyše nenásilnou formou prinútil si nimi oblepiť auto na obdobie minimálne troch mesiacov a čo je vrchol podnikateľsko-filantropického umenia – nechal si za to od nich ešte aj veľmi slušne zaplatiť.

My obyčajní ľudia sme zrazu získali úžasný prostriedok prvotnej ochrany voči budúcim nepríjemnostiam. Pri spoznávaní nových známych, zamestnávaní ľudí, poprípade pri výbere svojho životného partnera stačí pozrieť na auto a hneď môže byť všetko jasné, ešte aj prípadné lepkavé stopy typického tvaru a veľkosti mnohé prezradia. Ľudia nadávajú na podaktoré ženy, že skôr, ako vôbec vlezú k niekomu do postele, chcú vidieť, aké má auto. Vraj to robia z vypočítavosti. Kdeže! Chcú sa len presvedčiť, či sa náhodou nejdú zahadzovať s niekým, z koho sa po čase vykľuje nielen idiot, ale ku všetkému ešte aj hrabivý idiot.

A čo bude ďalej? Bude mať projekt zveľaďovania slovenského národa aj tretiu fázu? Podľa mňa určite, patrí sa veci dotiahnuť do konca. Po všeobecnom vzdelaní a značkovaní konkrétnych jedincov príde fáza trvalého odstránenia tých najhorších. Čoskoro sa objaví kampaň firmy Doživotná renta, s. r. o. Je to jednoduché, exemplár im dá počiatočnú zálohu 40-tisíc korún. Za to dostane kus lana a len pre neho vypestovaný strom v odľahlom lese ďaleko od civilizácie. Keď sa naň obesí, čo potvrdí jeho rodina originálom úmrtného listu a vyšetrovacej správy, bude mu firma Doživotná renta, s. r. o., vyplácať doživotnú rentu 20-tisíc korún mesačne, čiže už po dvoch mesiacoch od obesenia sa mu vráti vložená záloha a od tretieho mesiaca má postarané o pekný pravidelný príjem. A teraz pozor, mimoriadna ponuka: kto sa stihne obesiť do dvoch dní od podpisu zmluvy, bude zaradený do žrebovania o sto farebných televízorov, predplatné magazínu Plus 7 dní, cukrovinky Čierny princ a úžasne praktickú modrú kravinu z umelej hmoty!



Rado Ondřejíček  viac od autora »
Vaše reakcie [98]
:: Súvisiace reklamné odkazy