Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Pavol Spacejunker Buday | 15.8.2006 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Smrteľné tiene sa predlžujú

Blank

thief_01Thief patrí medzi nedocenené hry a celá séria trochu trpí. Síce ju sem-tam oživujú magazíny na cover diskoch, kde sa objaví plná verzia niektorého zo starších dielov, ale keď sa povie stealth, vyťahuje sa do boja hlavne Sam Fisher a jeho hypermoderná óda na tichú elimináciu teroristov Splinter Cell. Thief je starým deduškom, čo však zákonite neznamená, že sa medzi konkurentmi stratí.

Tretí diel Thief Deadly Shadows má svojou temnou atmosférou najbližšie k legendárnemu prvému dielu tejto série. Ako jedna z mála hier vás zasvätí do praktík zlodeja stredoveku, ktorý bohatým bral a sám míňal, aby prežil v nenávidenom Temnom Meste. Hlavným hrdinom je Garrett, známy postrach mešcov a iných cenností, ktorého si najme tajné, ale o to mocnejšie spoločenstvo The Keepers a zverí mu do rúk chúlostivú úlohu. Spoločenstvo, kde sa mladý Garrett učil a kde vyrastal, neverí nikomu, ale nemá inú možnosť, ako využiť jeho služby. Obe strany v tomto biznise krátko po štarte zistia, že niečo nie je v poriadku, keď sa v proroctvách začne spomínať Garrettovo meno a keď sa prebudí staré zlo.

Príbeh preletený korupciou a nastupujúcou dobou temna uťahuje úzku slučku na hrdlách troch spolkov, pre ktoré budete v koži Garretta plniť úlohy. Postupným zdolávaním deviatich rozsiahlych misií sa misky váh nakláňajú smerom k nenávisti alebo rešpektu. Zostať neutrálny je síce fajn, ale ak sa vám naskytne príležitosť obrať znepriatelený spolok o cennosť, netreba váhať. Ak patríte medzi rodených kleptomanov, môžete okradnúť všetkých, ale potom sa pripravte, že v uliciach mesta budete narážať na elitných zabijakov, ktorí vás nemilosrdne zahrdúsia na mieste.

V uliciach budete častejšie ako pri plnení úloh. Mesto je rozdelené na niekoľko častí a v každej máte príležitosť získať cennú informáciu, hodnotné šperky, či navštíviť jeden z mnohých obchodov a tam predať lup, alebo, naopak, nakúpiť niečo do výbavy. Ulice sa stávajú vaším hlavným nepriateľom, pretože ak vás obyvatelia uvidia, okamžite volajú stráže a ukazujú prstom, kam ste bežali. Na druhej strane, iba v uliciach môžete vyvádzať také frajerinky, ako kradnúť mešce šľachticom alebo šperky priamo z hrdla vyfintených paničiek. Ak viete, ako správne podojiť mesto, budete v balíku a navyše získate prístup k tajným informáciám, ktoré vás posunú v príbehu vpred.

thief_02Ak je vaša ruka netrpezlivá a chcela by pevne stisnúť dýku, musím vás schladiť. Akákoľvek priama konfrontácia so strážami sa končí istou smrťou alebo väzením, odkiaľ však, samozrejme, môžete utiecť. Thief Deadly Shadows nie je žiadnou akciou a každý jeden krok by mal byť dopredu premyslený. Trpezlivosť a tiene sa tak stávajú vašimi dôverníkmi.

Hra svetla a tieňov patrí k pilierom tejto série. Prezradiť vás môže lúč fakle, blčiaci krb, ale dokonca aj okenice, cez ktoré presvitá mesačný svit. Skúsení zlodeji už vedia, že vybrané zdroje svetla možno umlčať vodným šípom. Z tetivy luku môžete vypustiť aj šíp na robenie hluku, zapálenie fakle, či tzv. tlmiaci šíp s machom vo vnútri. Využijete ho hlavne v situáciách, keď sa potrebujete rýchlo pohybovať po kamennej dlažbe bez zbytočného upútania pozornosti.

Strážam sa v závislosti od zvolenej náročnosti zlepšuje/zhoršuje zrak i sluch. Dokážu zareagovať na tieň, zhasnutú pochodeň, krv a okamžite ísť inkriminované miesto preskúmať. Thief Deadly Shadows patrí medzi hry, ktoré sa môžu pochváliť kryštálovo čistým ozvučením. Každý jeden predmet má iný zvuk a ak máte priestorové ozvučenie, podľa krokov môžete identifikovať, z ktorej strany prichádza nepriateľ.

Zvolená náročnosť nedefinuje iba správanie počítačom ovládaných nepriateľov, ale aj náročnosť úloh. Zatiaľ čo na najnižšej úrovni môžete zabíjať, na najvyššej nesmiete nikomu zobrať život, navyše musíte ukradnúť každú jednu cennosť v danom objekte!

Thief: Deadly Shadows je veľmi temná hra a nielen pre temnotu, no hlavne pre námet treba hru hrať v noci. Iba vtedy budete počuť každučký zvuk, neunikne vám ani jedna jemne blikajúca cennosť a atmosféra vás absolútne pohltí. Len potom treba dávať pozor, aby ste praktiky Garretta neaplikovali v praxi v hypermarkete.

Sťahujte a hrajte tu.


Ďalšie články z utorka 15. augusta 2006
Juraj Malíček: Pohľadnica z Kalkaty
Eli Elias: Kapitola desiata – Noc pod mohylou alebo Ako má vyzerať dobré karaoke
František Gyárfáš: Lepenie rozbitej duše
Rado Ondřejíček: Chcete sa baviť, ale počúvať hudbu?



Pavol Spacejunker Buday  viac od autora »
:: Súvisiace reklamné odkazy