Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Pavol Spacejunker Buday | 19.1.2007 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Nájdite v sebe bojovníka

Blank

Vraví sa, že osud sa nedá prekabátiť. Nedá sa vrátiť v čase späť. Nedajú sa zmeniť udalosti, odvrátiť hrozby, ani prežiť rovnaké momenty dvakrát. Manipulácia s časom a časové anomálie však existujú, bez nich by sa princ z Perzie nikdy nedostal na vrchol veže a nikdy by nezachránil z pazúrov zlého vezíra prekrásnu princeznú Farah. Bez možnosti vrátiť späť čas by hromžili zástupy ľudí nad vysokou náročnosťou. A bez reinkarnovanej podoby Prince of Persia: Sands of Time (u nás predávanou s podtitulom Piesky času) by legendárna klasika nezažila svoj fenomenálny comeback a nedala svetu jedinečnú šancu pretočiť si čo len o malý moment život späť.

Tak jednoducho, ako keď stlačíte rewind na CD prehrávači a opakovane pustíte obľúbenú pasáž, fungovali krátke skoky v čase. Princ aj vďaka dýke času, ktorá bola touto mocou obdarená, zostal nažive a rozprávka 1 000 a jednej noci sa mohla skončiť šťastne. Lenže osud sa nedá prekabátiť a z hrdinu sa stal štvanec. Do všetkých kútov sveta sa vydal, aby čelil najväčším bojovníkom, vstrebával techniky boja, a až keď sa cítil dostatočne silný, vyrazil na poslednú cestu, na Ostrov času, kde sa postavil svojmu ultimátnemu nepriateľovi, vlastnému osudu.

Šialenstvo sa mu snažil vytĺcť z hlavy mudrc slovami, že jeho osud už spečatený je a nech sa bude snažiť akokoľvek, zomrie. Napriek tomu sa vydal zničiť piesky času, ktoré už raz premenili jedno kúzelné kráľovstvo na žijúcu mŕtvolu. A tak sa zrodilo pokračovanie Prince of Persia: Warrior Within, rozdeľujúce hráčsku obec na dva tábory.

Sporom mnohých diskusií sa stal temný nádych, ovplyvňujúci všetko, od vizuálne príťažlivej grafiky, cez hudobný podmaz, až po techniky boja. Aj krátky úvod do príbehu naznačuje, že v tomto dobrodružstve sa bude zomierať. Často! Warrior Within čerpá predovšetkým zo svojho predchodcu, čo sa nesporne odráža na nepopierateľne exotickej architektúre s vysokými stropmi, úzkymi oknami, bohatými záhradami. Do tohto priestoru, kde doslova cítite omamnú vôňu z kadidiel, sú zasadené najlepšie logické hádanky i prekážky, ktoré môžete v dnešných videohrách vidieť a prekonať.

Tradičné jamy plné oštepov boli doplnené o cirkulárky, vystreľovacie ostne a ďalšie, ktoré vám budú sťažovať život na ceste naprieč obrovským hradom na Ostrove času. Mnohé z nich sú priamo previazané so spomaľovaním času a skokmi o niekoľko storočí do minulosti, čo znamená, že bez cestovania v čase ich neprekonáte.

Princ však vo Warrior Within viac skáče, ako bojuje. V hre sa prvýkrát predstavil súbor úderov a útokov Free Form Fighting. Tento bojový systém prakticky dovoľuje naučiť sa svoj vlastný štýl a ten používať pri každom strete s nepriateľom. Free Form Fighting popisuje každú zbraň a útočné techniky sa líšia pri držaní jednej čepele alebo dvoch naraz. Útoky kombinuje s pohybovými možnosťami a prostredím. Warrior Within patrí medzi najkrajšie animované hry hlavne vďaka enormnému množstvu pohybov a ich vzájomnému plynulému prepojeniu. V ktorej inej hre by ste vybehli po stene, spravili premet dozadu a za letu odťali protivníkovi hlavu?

Nie nadarmo sa novej princovej podobe hovorilo mäsiar-gymnasta. Úroveň brutality, ako aj metód eliminovania stúpla. Krv však striekať neuvidíte. Nepriatelia sú z piesku a piesok sa stáva hnacím motorom pri manipulovaní s časom a pri nových super silných kombách.

Pokračovanie kúzelného dobrodružstva sa zmenilo na temnú doom operu s metalovým podmazom, ale to nemení nič na veci, že Prince of Persia: Warrior Within kráča v šľapajach svojho predchodcu. Hru jednoznačne odporúčam hráčom, ktorým hrdinstvo nie je cudzie a všetkým tým, ktorí okrem bojov chcú aj trochu premýšľať, ako sa vyšplhať na vysokú vežu a pritom nespadnúť.

Sťahujte a hrajte tu.



Pavol Spacejunker Buday  viac od autora »
Vaše reakcie [5]
:: Súvisiace reklamné odkazy