Adrenalínová sci-fi FPS (first person shooter) sa odohráva v Hongkongu, v roku 2065. Ste podporučík Nathan Frost, bojujúci po boku medzinárodnej armády Slobodnej koalície. Hra vás hneď na začiatku vtiahne do veľkej bojovej akcie, kde so svojimi jednotkami bojujete proti nepriateľským šíkom „Republiky". Po krátkej intervencii máte bojisko pod kontrolou, no stane sa niečo, čo ste nepredpokladali. Nepriateľský stíhač vás zbombarduje a ocitnete sa v nemocnici, kde umierate!
Rýchla tajná operácia armádneho vedeckého tímu vás však znova postaví na nohy ako vylepšeného super vojaka. A práve odteraz môžete využívať unikátne zbrane a bio-zariadenia, implantované do vášho tela (mimochodom, demo vašej smrti a následnej premeny na super-vojaka je jedno z najlepších z celej hry a pre mňa osobne patrí svojím vtiahnutím do deja hry medzi tie najlepšie). Velenie to náležite využije a posiela vás so skupinou ďalších vojakov ako svoju tajnú zbraň do rôznych nebezpečných akcií proti deštruktívnemu režimu, kde musíte prekaziť plány nepriateľskej armády.
Čaká na vás čistá adrenalínová zábava. Snowblind je náročnosťou výborne vyvážený a drží hrateľnosť na vysokej úrovni. Prvé „nudnejšie“ misie, v ktorých sa ešte len učíte používať svoj bojový arzenál (postupom misií sa zväčšuje), vystrieda časom dynamická akcia, kde bojujete po boku svojho tímu, či na vlastnú päsť. Čím ďalej hráte, tým futuristickejšie zbrane používate a aj misie a nepriatelia sú čím ďalej viac sci-fi. Keby som mal Snowblind prirovnať k podobnej hre, napadá mi snáď len menej známa akcia Devastation. Hra má tiež spoločné prvky s Deus Ex (využívanie rôznych hi-tech zbraní a bio-implantátov).
Ak máte radi zvuk padajúcich nábojníc a situácie, kde musíte počas akcie občas takticky meniť plán útoku vzhľadom na situáciu na bojisku, či sa rýchlo stiahnuť do obrannej pozície, Snowblind je pre vás tou pravou voľbou. Mne rozhodne takáto akcia s variabilnými misiami chýbala už dlhší čas a pri hre som sa výborne odreagoval. Ak narazíte na auto či bojové vozidlo, razom sa mení štýl hrania na ešte rýchlejší a zábavnejší. Z vozidla môžete kedykoľvek vystúpiť a akciu znova riadiť po svojich. Ale to, samozrejme, nie je všetko, čím vás Project: Snowblind pripúta k stoličke. Každá misia má svoje kvalitné úvodné a záverečné video, ktoré vás vtiahne do deja.
Na misie ste zvyčajne nasadzovaní spolu so skupinkou ďalších klasických vojakov, bojujúcich po vašom boku (okrem akcií, kde beriete všetko len do svojich rúk), v tuhších situáciách si preto dokážete takticky zabezpečiť dobytie bojových teritórií. Umelá inteligencia vojakov je výborná, horšie sú na tom s energiou, preto je občas dobré svojich aj chrániť, aby vám boli schopní poskytnúť v prípadoch skutočnej núdze dostatočnú pomoc.
Dej hry je lineárny, avšak spôsobov, ako úspešne dokončiť misiu, je vždy viacej, preto záleží len na vás, kedy, kde a ako čo najúčinnejšie zasiahnete. Budete ničiť nepriateľské jednotky, helikoptéry, tanky a vozidlá a neskôr aj ďalších biologicky upravených nepriateľov.
Pri akcii sa musíte najviac spoľahnúť na svoje vlastné zbrane a schopnosti, a najmä na ich kombinované využívanie, ktoré je pre úspešné zničenie nepriateľov nevyhnutné. Zbraňový arzenál je zo začiatku obmedzený len na klasickú výzbroj ako pištoľ či assault rifle, ale rozšíri sa vám o brokovnicu, raketomet, sniperku a nové hi-tech zbrane s unikátnou palebnou silou – Riot Wall, Flechette Gun či elektrický plameňomet (HERF Gun). Do zbraňového arzenálu nevyhnutne patria flashové, fragmentové či anti-elektromagnetické granáty (neskôr pribudnú aj malé pavúko-roboty, ktoré bezpečne čistia nepriateľský priestor). Spomedzi ďalších hi-tech zariadení, ktoré v hre používate, spomeniem napr. Kinetic Kicker na tlačenie a posúvanie rôznych škatúľ či predmetov, alebo Icepick, ktorý používate na hacknutie a vstup do počítačových systémov (ovládate kamery, turrety či otvárate uzamknuté dvere).
Najzaujímavejší bojový arzenál však pre vás predstavujú vaše nové špeciálne bio-implantáty, tzv. augmentations, ktoré získavate počas hrania. Pomocou nich môžete zistiť, kde sa skrývajú nepriatelia, spomaliť si čas (Reflex Boost), elektronický telový štít, nočné videnie, neviditeľnosť, elektrickú búrku a iné. Práve tieto vymoženosti z vás robia v určitých situáciách silného a nezničiteľného protivníka a výborne dopĺňajú klasické palné zbrane, čo výrazne prispieva k akčnému a záživnému hraniu. Použitie implantátov je obmedzené vašou bio-energiou, ktorú si priebežne dopĺňate braním bio-energy packov či pripojením sa na bioterminál. Okrem toho si váš bio-čas i vlastnú energiu predĺžite, ak na to nájdete rozširujúce zariadenia.
Project: Snowblind bol primárne vyvíjaný pre konzoly PS2 a Xbox, preto je grafika tak trochu konzolová, bez kvalitných textúr. Napriek tomu grafici stvárnili Hongkong budúcnosti skutočne impozantne a bojové scenérie sú majestátne. Celkovo má hra 11 veľkých misií, ktoré prinášajú okolo 13 hodín čistého hrania (škoda, že nie viac).
HUD je výborne navrhnutý a hráč má vždy prehľad o používaných zbraniach a bio-implantátoch. Aj vďaka šikovne navrhnutému systému sejvovania hry je stále živá a hrá sa výborne, preto túto cyberpunkovú záležitosť odporúčam každému FPS maniakovi.
A aby som nezabudol – Project: Snowblind má výborný multiplayer až pre 16 hráčov, v klasických i nových herných módoch s podporou VoIP.
Ďalšie články z utorka 12. júla 2006
Barbora Tinková: Manana! Robota neutečie.
Eli Elias: Kapitola piata – Do prdele s genofondom alebo Dá sa vôbec zvracať spôsobne? Juraj Malíček: Ohavné znásilnenie Salmy a Penélope
Rado Ondřejíček: Naša hudba na Bažant Pohode 2006
Ján JoFIX Čičmanec viac od autora »
Vaše reakcie [3]
:: Súvisiace reklamné odkazy |
|