Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Ján JoFIX Čičmanec | 7.7.2006 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Napumpovať implantátmi - a hor sa do akcie!

Blank

deus_01Deus Ex: Invissible War sa odohráva v blízkej budúcnosti, ktorá je stvárnená dokonale a sci-fi. Tým mám na mysli celý dizajn jednotlivých lokácií, kde sú všetky tie pokročilé technológie od počítačov, cez informačné komunikačné technológie, až po napr. robotov alias botov alias droidov s ich vlastnou umelou inteligenciou.
Ako to v cyberpunku býva zvykom, dominujú tu megakorporácie, medzi ktorými sú vzťahy postavené na ostrí noža. Tam balansujete práve vy. Dej nadväzuje na koniec prvej časti Deus Ex, keď ste úspešne prekazili snahu megakorporácií o nadvládu nad svetom. Avšak teraz sa všetko začína znova a o nadvládu sa zaujímajú štyri korporácie, z ktorých každá má iný názor na využitie biologických modifikácií. Vaše meno je Alex a vstupujete ako nováčik do akadémie Tarsus, kde vás cvičia na elitného agenta, majúceho milióny nanorobotov vo vlastnom tele, až pokým vás nenapadne nepriateľská korporácia.

Hru vytvorilo štúdio Ion Storm a za jej vývojom stojí známe meno v hernom priemysle – Warren Spector (Ultima Underworld, System Shock). Grafické spracovanie hry bolo v čase vydania jedno z najlepších, o čo sa postaral kvalitný grafický engine Havok, ktorý bol použitý aj v hre Max Payne 2.

Hráte z vlastného pohľadu. Spočiatku je to skôr adventúra – chodíte od jedného miesta k druhému a rozprávate sa s postavami, ktoré vám dávajú úlohy. Ale už po prvej hodine hrania sa dostatočne „vybavíte“ a hra začína meniť svoj štýl na akčnejší a taktickejší, s prvkami RPG. Okrem slabších hi-tech zbraní konečne nájdete prvé tri kapsule pre svoje bio-implantáty. Až teraz sa začína skutočná zábava – implantáty sú totiž veľmi dobre navrhnuté a ich upgrade si môžete riadiť podľa toho, ako vám to najviac vyhovuje. Máte radi tvrdú akciu, alebo uprednostňujete bezpečnosť a opatrnosť? Všetko máte k dispozícii.

V krátkosti spomeniem rôzne druhy implantátov, aby ste si urobili lepšiu predstavu o tom, akým spôsobom môžete hru hrať. Implantáty sa delia na päť základných skupín – očné, lebečné, kostrové, ručné, nožné. Každá skupina obsahuje ďalšie tri druhy rôznorodých implantátov, a aj tie si viete vylepšiť zvyšovaním upgrade levelu. Okrem toho sa delia na aktívne a pasívne, ale viac vám už neprezradím. Tu je ich rozpis:

Očné: regenerácia, zlepšenie videnia a špionážny robot s útokom EMP.
Lebečné: neviditeľnosť, ochrana pred radiáciou a neurálny interface pre hackovanie.
Kostrové: agresívny obranný robot, termálne maskovanie a elektrostatický výboj.
Ručné: biotoxný útočný robot, zlepšenie sily a kapacity inventára a dominantnosť nad botmi (aj nad ovládaním kamier a streleckých otočných veží).
Nožné: tichý pohyb, zlepšenie rýchlosti a robot, ktorý vám dokáže z nepriateľov pridať ich energiu.

deus_02Máte strach, že hra musí byť zákonite zložitá a zle sa pri takomto množstve funkcií ovláda? Práve naopak! Ovládanie a upgrade bio-implantátov sú jednoduché, rýchle a prehľadné. Hra naberá rýchly spád a nezabrzdí vás ani váš inventár, ktorý je tiež riešený výborným spôsobom a prehľadne vám zobrazuje všetky vaše predmety aj s opisom.

A dostávame sa ku zbraniam. Spočiatku vám najlepšie poslúži 9 mm laserová pištoľ či rôzne typy granátov a mín. Krátko po druhej hodine hrania získate viacero možností vylepšenia vašich zbraní – na jednu zbraň môžete aplikovať maximálne dve vylepšenia. Tie sú: tlmič, väčší zásobník, EMP konvertor, výbušné strely, destabilizér skla, pridané poškodenie, pridaný dostrel a rýchlosť znovunabíjania. A keď si neskôr vylepšíte nájdenú assault rifle, plameňomet či sniperku, dostáva hra nový rozmer.

Čo teda môžete od Deus Ex: Invissible War očakávať? Zažijete skvelú atmosféru hi-tech budúcnosti, akciu i napätie, hra má pútavú dejovú líniu. Musím však upozorniť na jeden dôležitý fakt – nie je to hra pre začiatočníkov. Tým, že nekladie dôraz na lineárne prechádzanie misií, ale dáva vám slobodu a voľnosť v tom, čo robíte a ako to robíte (hra ponúka štyri rozdielne konce), môže na niektorých hráčov najmä v neskorších väčších oblastiach pôsobiť dezorientujúco. Taktiež by vám nemala robiť problém angličtina, alebo si do hry zožeňte češtinu.

Sťahujte a hrajte tu.


Ďalšie články z piatka 7. júla 2006
Eva Borušovičová: Ak tomu veríš, tak nedaj si to vziať
Soňa B. Karvayová: Čo bolo a čo bude v jednom recepte
David Reten: Ospalá Sklovská a jej pomsta 
Imrich Rešeta ml.: ETA na roztrhanie 



Ján JoFIX Čičmanec  viac od autora »
Vaše reakcie [4]
:: Súvisiace reklamné odkazy