Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Rado Ondřejíček | 3.3.2006 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Vojna náboženských marketingov sa začína

Blank

uvodnik84Po meste máme nové fajné billboardy. Korpulentná Indka s červenou bodkou medzi prednými svetlami a k tomu citát, asi jej vlastná tvorba: „Povedzte všetkým, že som prišla.“ Rápašvadarpána Halamárhádna, alebo tak nejako sa volá. Šiši Chimnoy má vážnu konkurenciu, priamo v rámci svojho segmentu trhu, navyše vo veľkom formáte.

Mám z toho obrovskú radosť. Teším sa, že už aj u nás objavili sekty, cirkvi, bratstvá a iné zábavné spolky netušené možnosti masového marketingu. Žiadna partizánčina ako Vesmírni ľudia odkázaní na samolepky, ale poriadne billboardy na oficiálnych plochách. Lebo, keď sa na to pozriete pozorne, nikto nemá lákavejší produkt ako tieto organizácie. Máme billboardy a televízne spoty o všelijakých prízemných hlúpostiach, vysávačoch, autách, telefónoch, pracích práškoch a tak ďalej. A keď ide o večnú spásu, mali by sme ostať len pri samolepkách a iných neplatených formách reklamy? Nie je azda večná spása hodna poriadneho mediálneho rozpočtu? A či my, cieľová skupina v produktívnom veku, sme dobrí len na to, aby nám ponúkali vysávače? Nie! Zaslúžime si reklamu, ktorá nám predáva večnú spásu!

Konkurencia na trhu očividne hustne. Katolícko-evanjelický duopol sa otriasa v základoch, už ani v tej vláde to nemajú naisto, začínajú šípiť, že namiesto zmluvy s Vatikánom sa o pár rokov môže podpísať zmluva s Plejádami. Priznajme si to, ich lojalitný program nestojí za veľa a klienti nepatria k najvernejším. Noví hráči útočia kampaňami, bohatí hubbarďáci na to idú cez vymývania predstavenstiev veľkých firiem, Vesmírni lidé sa stali popkultúrnym fenoménom, Jehovisti, keď už niekoho chytia, vedia si ho udržať a mudrci z Ďalekého východu neváhajú behať po parkoch, alebo aspoň pošlú dánskych karatistov. Duchovné slovo raz za týždeň v STV, starnúci agenti ŠTB a občasné grafity „Ježiš ťa miluje“ veru nedokážu v hre o klientov dlho odolávať. Keď v centrálach vyhodnotia aktuálne ratingy, začne sa biť na poplach.

Čo majú inde vo svete už aspoň desať rokov, bude realitou aj u nás. Náboženstvo sa stane novou marketingovou komoditou. „Teda tá nová reklama Adventistov siedmeho dňa riadne kope rite. Asi v sobotu skočím na ich bohoslužbu,“ budú si decká vravieť cez prestávku. Zapojené budú osobnosti. Jožo Ráž nahrá kakofonický duet s Chimnoyom, Daniel Landa príde podporiť pravoverných katolíkov a Jehovisti zaangažujú No Name, aj tak je očividné, že už teraz ich sponzorujú. Rozbehne sa boj, ktorý sme už videli v mnohých iných odvetviach. Za tri Otčenáše hostia zadarmo!

Vyberať, s kým sa poberieme, keď to na nás príde, si budeme v komforte príjemnej mediálnej masáže. Niečo ako dôchodkové sporenie, kde sa všetci rozhodujú len podľa reklamy a odporúčaní známych. Tiež nikto do poslednej chvíle nebude vedieť, či sa rozhodol správne. Výber je už teraz pestrý a časom sa možno pridajú aj vyznávači kultu Veľkej zelenej prepisovačky. Všetci konkurenti však majú v tomto biznise jedno spoločné – zatiaľ nezaregistrovali žiadne reklamácie.


Ďalšie články z piatka 3. marca 2006
Ester Ralbovská: Čo si počať s počatými deťmi? Zamestnať ich čízkejkom! 
David Reten: Šialene zábavný Cimrman je jednoducho sexi
Imrich Rešeta ml.: Romanca v postmodernom koženom kabáte 



Rado Ondřejíček  viac od autora »
Vaše reakcie [43]