Toto je archív Magazínu T-station. Nie je možné pridávať nové komentáre. |
100% súhlas! | 15.11.2007 05:32 | rivers | | Apropo, vždy ma vytočí, keď niekto použije výraz "bezprácny zisk". Už len to spojenie slov je nezmyselné. Odmenou za prácu je predsa mzda alebo honorár. Zisk nemá s prácou nič spoločné, ten je odmenou za podnikateľské alebo investičné riziko. | ano | 15.11.2007 10:51 | akacsova | | bezpracny zisk som do textu dala len kvoli tebe, viem ako mas tento termin rad. Posledne ho zhusta pouzival Valentovic, ked hovoril o zdravotnych poistovniach. | Bezpracny zisk a risk | 15.11.2007 13:49 | pavol | | 1. Zidovske a moslimske nabozenstva poznaju koncept bezpracneho zisku a ho zakazuju. Sice iba v ramci vlastneho nabozenstva (ak sa nemylim), ale predsa.
2. Rad by som sa zastal ekonomickej znalosti starsich ludi. Su setrni, dokazu vyzit z mala a ak na nieco nemaju tak si to nekupia.
3. Kampan ohladne "financnej negramotnosti" beznych ludi ma znepokojuje. Je murar, zubar, ci ucitelka hudobnej znalejsi automobilov, liekov ci prisad do potravin? Nie su! To vsak neznamena, ze ak vam na automobile odpadne koleso a sa dochramete, ze vinnou ste vy, lebo ste nemali nastudovane do detailu vyrobu aut.
Financnictvo je velmi zlozite odvetvie. Okrem toho vyzaduje predvidat buducnost, co zatial nikto nedokaze. Netreba komplikovat situaciu, tolerovanim pokusov bank o ozbijanie klientov. Vzhladom na velkost a organizovanost bank, ziadne financne vzdelanie proti nim nepomoze. Ani zubarina, ani filmarstvo, ani dejiny umenia.
Urcitym financnym podvodom sa da predist organizaciami, sukromnymi ci statnymi, ktore 24 hodin denne sleduju financny trh. Zubar to nestihne, lebo sa vam musi vrtat v zuboch.
Obavam sa, ze dalsie masy obeti budu z radov tych, co maju hypoteky s flexibilnou urokovou mierou. Teda prevazne ludia, ktori za bolsevika nezili a nenaucili sa gazdovaniu. | Podobne ako pán rivers, 100% - ný súhlas! | 15.11.2007 06:04 | anonym | | Myslím si, že všetky zásadné ekonomické poznatky zhrnul svojho času Adolf Peter Záturecký v zbierke prísloví, ktorými sa riadili naši predkovia. Bez práce nie sú koláče, kto šetrí ma za tri a podobne. | | 15.11.2007 08:42 | anonym | | vynikajuci clanok! samozrejme suhlas | 90%-ný súhlas | 15.11.2007 08:51 | tderer | | Takmer moja reč, až na jedno: keď už teda máme povinnú školskú dochádzku, bolo by fajn, keby sa v nej deti učili čo najviac praktických vecí do života (pre prípad, že sa to nedozvedia doma, lebo niet od koho). Kľudne na úkor iných tém (typu "rozbor vetnej skladby", "čo tým chcel básnik povedať", a tak podobne). Druhá vec je, že kto niečo vie a niečomu rozumie, nejde robiť učiteľa. Tak aj úroveň učiteľov vyzerá, a s takýmto ansámblom chcieť učiť mladú generáciu čomukoľvek novému je naivné. | | 15.11.2007 09:01 | picobello | | ano, toto si vystihol. tu by som ale siel cestou maximalej flexibility osnov - nutne povinne minimum a nasledne si moze skola osnovy a predmety prisposobit. | pre prípad, že sa to nedozvedia doma, lebo niet od koho | 15.11.2007 09:37 | hypnose | | Presne tak. Keď sa nedozvedia doma, ako narábať s peniazmi, tak na to môžu doplatiť aj na zbytok života. Je plno mladých nezodpovedných ľudí, ktorí sa preúverujú nad svoje sily. A keď to nezvládnu, žiadna banka im už úver neposkytne. Zápisy v úverovom registri, exekúcie toto všetko bude proti nim, keď si budú chcieť brať napr. úver na byt. A takých mladých ľudí je veľa. Stretávam sa s nimi denne. Podľa mňa vizitka výchovy a rodičov. | prakticke veci do zivota | 15.11.2007 11:30 | akacsova | | sa clovek nauci v praktickom zivote. Vetnu skladbu a rozbor basne nie.
Myslim, ze uplne staci, ak vedia pocitat percenta a poriadne citat aj to, co je malymi pismenami a analyzovat text, co tym chcela banka povedat. | súhlasím, | 15.11.2007 11:52 | anonym | | stačí vedieť percentá a trojčlenku. Načo trojné integrály? Jarabica | | 15.11.2007 12:10 | picobello | | asi tak, myslim, ze vypustit niektore veci by nezaskodilo - aj napr. v prospech ekonomie (nie financnej gramotnosti, ale ekonomie ako takej). lebo tam vidim najvecsie nedostatky .. | | 16.11.2007 09:57 | anonym | | Ano tiez si myslim, ze niekde v 2-3 rocniku strednej skoly by mal byt predmet ekonomia. A ucila by sa podla tejto knizky:
Buchholz, T. G.: Živé myšlenky mrtvých ekonomů | | 16.11.2007 09:59 | | Toto je archív Magazínu T-station. Nie je možné pridávať nové komentáre. |
|
|
Anketa
Budeme vám chýbať?
Mne ste chýbali aj doteraz.
|
|
8% |
Som tu prvýkrát, o čo ide?
|
|
12% |
Áno, ale len ak aj my vám.
|
|
8% |
Konečne sa bude dať na slovenskom internete vyvetrať!
|
|
1% |
Tie vaše pseudointelektuálske ufňukané kydy? Nikdy!
|
|
5% |
Práve zakladám svoj magazín a lepší.
|
|
0% |
Budete. V ktorej krčme sa mienite stretávať?
|
|
26% |
Mne bude chýbať Pišťanek, nemám koho žalovať.
|
|
4% |
Mne budú najviac chýbať ankety.
|
|
6% |
Čo si počnem bez Stropkova?
|
|
14% |
A čo bez sexu?
|
|
3% |
Táto otázka je pod vašu dôstojnosť!
|
|
13% |
|