Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Komentáre k článku "A smrť je zlo, tak bohovia dali, veď keby bola krásna, tiež by zomierali" späť na článok zobraz všetky
Toto je archív Magazínu T-station. Nie je možné pridávať nové komentáre.
Zaujimalo by ma, 19.04.2006 08:13 starekolena
preco sa dokazeme otvorene a bez problemov bavit o nasom prezivani sexu, uzivani drog, psychickom a financnom stave, danovych unikoch a inych podfukoch, ktore by sme si skor mali drzat pre seba, ale ked sa zmienime o niecom takom prirodzenom ako je smrt a o pocitoch z nej, tak citime potrebu sa ospravedlnovat, ze tym niekoho nebodaj vyvedieme z jeho pohody.

Ci je smrt sladka, z nas zijucich nevie nikto. Nie som presvedcena, ze je zla. Smrt jednoducho je istotou, s ktorou by sme mali pocitat, hoci pud sebazachovy veli inak. Na vacsinu odpovedi na polozene otazky si este musime chvilu pockat.

Inak, Malickove uvodniky v poslednom case isli urovnou prudko hore. Gratulujem.
reakcia 19.04.2006 08:56 knourjuraj
hej, smrt je jedina zivotna istota :))
ale je odovodneny smutok pri poznani nevyhnutnosti ?
Aj zivot je zivotna istota 19.04.2006 09:03 kocur
a smutok predsa nesuvisi s tym, ze je nieco nevyhnutne. S tym sa mozem zmierit, vyrovnat, ale pocit smutku to neovplyvnuje.
Inak, suhlasim s tym, 19.04.2006 09:12 kocur
ze smrt je sucast zivota (ved je aj naprogramovana v bunkach) a ak si uvedomime, ze po smrti sa pravdepodobne ocitneme tam, kde sme boli, kym sme sa narodili, tak to nemoze byt az take zle. Ide vlastne o sposob smrti a ak nebudeme mat vylozene smolu, tak sa to pri troske snahy bude dat vydrzat.

Malickove uvodniky maju fakt stupajucu tendenciu.
reakcia 19.04.2006 11:40 anonym
tym si chcel povedat, ze sa ocitneme v pi.i?
reakcia :))) 19.04.2006 11:58 kocur
Nie, myslel som nieco ako stav ducha.
to kocur 19.04.2006 09:14 knourjuraj
zivot je zivotna istota len z pohladu drsneho determinizmu, inak len nahodilost, bud sa narodis alebo nie, aku mas sancu to ovplyvnit ?
:))
to s tym smutkom je zlozitejsie, musim ist fachcit, ech
Juraj 19.04.2006 09:36 starekolena
veru zlozitejsie. Nveiem, ci sme taki mudri, aby sme to rozriesili.

Ako vravi kocur, smutok je stav duse. S pochopenim a teda raciom nema nic spolocneho. Ked viem, ze mi niekto blizky pomaly zomiera a postupne sa s tym vyrovnavam a tu udalost ocakavam, som rozumom pripravenejsia viac nez napr. v pripade popisanej nehody. Ale na velkost smutkov v obidvoch pripadoch to nema vplyv. Mozem si racionalne vraviet, ze takto je to lepsie, lebo milovany clovek uz netrpi (aspon teda tak si to myslim, ci skutocne netrpi sa dozviem zas az pri vlastnej skusenosti), ale hlbka mojho smutku tymto ovplyvnena nie je. Tu volou ovplyvnit neviem, snad len cas ju moze zmiernit.
od Ignorantisa 19.04.2006 10:04 anonym
Ja len tak v rýchlosti, že okrem antického je aj české.
Že mrtvý prt ví.
A zase bežím.
reakcia odjakziva 19.04.2006 10:47 liliana
som obdivovala toto nezname, zahadne, tajuplne, nadherne sloveso prtvit :-)) bolo zahalene ruskom tajomstva, tak ako smrt samotna
reakcia 19.04.2006 16:55 ingi
jen upozornuju, ze spravne je tam `prd vi` ;o)
stare kolena 19.04.2006 10:06 knourjuraj
treba rozobrat pojmy smutok, sebalutost, pokrytectvo
knourjuraj 19.04.2006 10:17 kocur
- mozem s istotou tvrdit, ze prave teraz zijem *)
- mozem ovplyvnit to, ze sa narodi niekto iny
- bavime sa o smutku, co chces rozoberat?

*) Ak pripustime, ze je nejaky zivot pred smrtou. ;)
19.04.2006 10:19 iko
o smrti pise dokonale Tolkien v Silmarillione. "Druhorodení dostanú dar, ktorý im v únave casu budú závidiet aj mocnosti....".
Asi preto clovek podlieha beznadeji a ma strach, pretoze predstava nekonecnosti sa mu neviaze s emocnym "vyschnutim". Proste nezijeme dost dlho (v dobrom zdravi), aby sme si dokazali predstavit, co by to bolo zit vecne. Obavam sa ale, ze ak by sme tak dlho zili, velmi by sme chceli mat od niektorych veci pokoj...a ono by to neslo.
juraj 19.04.2006 10:34 starekolena
Toto je archív Magazínu T-station. Nie je možné pridávať nové komentáre.




:: Súvisiace reklamné odkazy Pridaj odkaz 
  
Anketa
Budeme vám chýbať?

Mne ste chýbali aj doteraz.
Mne ste chýbali aj doteraz. - 8%
8%
Som tu prvýkrát, o čo ide?
Som tu prvýkrát, o čo ide? - 12%
12%
Áno, ale len ak aj my vám.
Áno, ale len ak aj my vám.  - 8%
8%
Konečne sa bude dať na slovenskom internete vyvetrať!
Konečne sa bude dať na slovenskom internete vyvetrať! - 1%
1%
Tie vaše pseudointelektuálske ufňukané kydy? Nikdy!
Tie vaše pseudointelektuálske ufňukané kydy? Nikdy! - 5%
5%
Práve zakladám svoj magazín a lepší.
Práve zakladám svoj magazín a lepší. - 0%
0%
Budete. V ktorej krčme sa mienite stretávať?
Budete. V ktorej krčme sa mienite stretávať? - 26%
26%
Mne bude chýbať Pišťanek, nemám koho žalovať.
Mne bude chýbať Pišťanek, nemám koho žalovať.  - 4%
4%
Mne budú najviac chýbať ankety.
Mne budú najviac chýbať ankety.  - 6%
6%
Čo si počnem bez Stropkova?
Čo si počnem bez Stropkova? - 14%
14%
A čo bez sexu?
A čo bez sexu?  - 3%
3%
Táto otázka je pod vašu dôstojnosť!
Táto otázka je pod vašu dôstojnosť!  - 13%
13%