Toto je archívna verzia magazínu T-Station, ktorého prevádzka bola ukončená 31.7.2008


:: Boris Kuruc | 28.11.2005 viac od autora zobraz všetky

  viac od autora »

Ian Brown = The Greatest

Blank

Ian Brown – The Greatest (Fiction 2005)

Vo zvyšku Európy je Ian Brown „len“ bývalým spevákom legendárnych The Stone Roses. Doma v Británii je legendou sám osebe aj so štvoricou sóloviek a aktuálnym výberom najväčších hitov.

The Stone Roses majú pätnásť rokov od príchodu na scénu a len o málo menej rokov od rozpadu. Stále je to však kapela pre mnohých stelesňujúca slovo „indie“, ktoré znamenalo o kus viac ako len oblečenie zo sekáča a vlasy do očí. Obyčajní chlapci z Manchestru prekvapili celý svet (končiaci niekde pri Doveri) tým, čo bolo všetkým dôverne známe a čo chýbalo od rozpadu The Smiths. Jednoduché melodické pesničky v štýle „golden 60’s“ prispôsobili príchodu éčka do Európy. Debutovým albumom ukázali cestu celej generácii brit-popových kapiel na čele s Oasis. Práve na koncerte Roses sa malý Liam rozhodol, že bude aspoň takým šrácom ako Mr. Brown a založí si aspoň takú cool kapelu, akú pozoroval na pódiu. The Stone Roses sa však na rozdiel od Oasis stihli rozpadnúť skôr, ako začali byť trápni – ďalšia z výsad legiend. Áno, vydali síce slabší druhý album, ale nesmrteľnosť si dokázali zabezpečiť debutom a pár singlami.
Ian Brown začal sólovú kariéru kolekciou nedokončených strapatých songov (z garáže alebo nejakej dostatočne špinavej pivnice) Unfinished Monkey Bussiness. Na výberovke ju zastupuje trojica My Star, Corpses in Their Mouths a remix Can`t See Me. Ian sa v tom období ešte len učil a ľudia, ktorými sa obklopoval, spolu s ním. Gitarista Aziz Ibrahim stihol ešte posledné dni The Stone Roses na turné a odvtedy je Brownovým dvorným skladateľom.

Tým najpodstatnejším však pre pána Najväčšieho bola prvá spolupráca s UNKLE – Be There. Počnúc týmto singlom sa dá o Jeho sólo kariére hovoriť ako o vyvíjajúcej sa. Je veľmi zaujímavé pozorovať a počúvať, ako sa štvrté a piate verzie Fool’s Gold zrazu menia na veci vlastné, ako sa postupne pridáva elektronika a ako sa otvára vplyvom východnej kultúry. To všetko za rytmu starého Madchesteru, takého akurátneho, do pohojdávania bokmi a prešľapovania na mieste. Dolphins Were Monkeys znie rovnako sviežo ako pred piatimi rokmi. Sláčiky a hry so slovíčkami vo F.E.A.R. stoja tiež za opakované vypočutie.
Tak ako každá správna kompilácia, aj táto obsahuje nejaký nový singel, novú verziu, ktoré by mali motivovať aj hardkorfandov ku kúpe: All Ablaze a Return of the Fisherman. Špeciálna edícia ponúka druhý disk: z remixov sa oplatia dva kusy od UNKLE, jeden od Gus Gus, spomedzi coverov vyčnieva dvojica Billie Jean a Thriller (všetci vieme od koho), spomedzi rarít pištolácka Submission.

Na promoturné k albumu Brown hráva konečne aj veci od Roses, takže viac ako CD sa oplatí pozorne sledovať oficiálny web a kúsok dosporiť na prípadný koncert v blízkosti.



Boris Kuruc  viac od autora »
Vaše reakcie [1]
:: Súvisiace reklamné odkazy